Etichete

, , , , , , , , , , , ,

Rasfoind, deunazi, carticica de versuri în limbile româna si franceza „Dialog/Dialogue” de Paula Romanescu, am avut impresia ca citesc niste mici plasmi asemanatori celor arghezieni, in care autoarea aflata si ea „intre credinta si tagada”:
paula-romanescu

„- Astept un semn din marea-ti
   iubire, stau la panda…
 – Mii semne te-mpresoara,
   dar ti-e faptura surda!

” – J’attends, je guette un signe
 de ton immense amour
Je t’en ai donné mille;
ton être est-il sourd?”

Paula-Romanescu__Dialog-Editie-bilingva-130

, il cauta, il cearta, il asteapta si-n cele din urma, ii recunoaste atotputernicia si iubirea sa fara de margini fata de Dumnezeu.

Catrenele Paulei Romanescu, scrise in stilul lui Omar Khayam, se inlantuiesc ca-ntr-o poveste cu final fericit si ca sa va fac curiosi, va mai dau doar un singur exemplu din „Dialog”, asa … cu gandul la primavara:

„- Mi-e dor de primavara,
 de dragostea-i fierbinte…
– S-ar cuveni ca, totusi,
sa ai si-un strop de minte!”

Je rêve de printemps
de l’amour le bel age.
-Tu aurais pu quand même
devenir un peut plus sage!”

Iar pentru final, o mica precizare:

„Dar cine este totusi doamna Paula Romanescu?”, s-ar putea sa va intrebati. Ei, iata ca eu am gasit cateva raspunsuri aici:

„- Aveţi 8 volume de poezii apărute.

 – Îmi place liniştea de dinainte de zori, pe care abia de mă-ndur s-o sfâşii cu foşnetul de frunză căzândă a filei albe, care se lasă maculată de scris cu o îngerească răbdare.

… am peste 30 de volume apărute; am tradus Eminescu, Blaga, Arghezi, Caragiale, mini-antologia „Flori rare de poezie francez㔠şi „Univers poetic francofon”, Omar Khayyam, Apollinaire, Paul Verlaine, precum şi traduceri de piese de teatru care s-au jucat: „Donna Juanna” de Anca Visdei, la Teatrul de Stat din Oradea (1995) şi „Până la capăt” de Françoise Dorin – înregistrat la Societatea Română de Radio (1996).

– Cred că este imposibil să traduci versuri fără să fii poet !”

Si pentru cei care si-au rapit cateva clipe din timpul lor, ca sa citeasca aceaste randuri, de pe „Stele de cerneala”, iata un mic dar primavaratec:

primavara

(Flori de primavara de Bissinger Elena)

