Etichete

, , , , , , ,

In drum spre munca, azi dimineata, am auzit la un radio oarecare cateva informatii din categoria „Stiati ca?”.

O mare parte din ele imi erau cunoscute, dar nu si faptul ca New Delhi a devenit capitala Indiei in data de 10 februarie 1931.

Update:

Se pare totusi ca data reala la care New Delhi a devenit capitala Indiei este 13 februarie 1931:

„It was 13.02.1931 Lord Irwin, India’s Viceroy, inaugurated New Delhi as the new capital of the country. ” (H.D)

Elefant.fotoaventura.ro(Elefant – sursa: Foto Aventura)

De obicei insa, cand zic India, ma gandesc imediat la Mircea Eliade si la al său  romanul Maitreyi (The Bengali Night/ La Nuit Bengali) si apoi la fimele indiene, la Raj Kapoor, Naarghita si nu neaparat la New Delhi.

Paranteza: Daca va intereseaza, puteti vedea piesa Maitreyi, pe 13.02.2015, la Teatrul Bulandra.

Dar cine a fost Naarghita? Poate ca nu toata lumea o stie pe frumoasa cantareata … Raspunsul ni l-a dat chiar ea:

„Dragi prieteni, vă scriu aceste căteva rănduri pentru a inţelege mai bine cine este Naarghita. … M-am născut la 14 ianuarie 1939, in comuna Pufeşti – Vrancea, in locuri de baladă, cum spunea un ziarist pe vremuri. La botez, părinţii mi-au dat numele Maria, poate cel mai frumos nume al lumii creştine. (…)

Naarghita s-a născut mult mai tărziu, in anul 1956. Moment crucial care mi-a schimbat destinul şi biografia. Văzusem fascinată la cinema filmul «Vagabondul» şi am descoperit că pot cănta căntecele din film precum căntăreţele de acolo. M-am apucat să invăţ limba hindi şi să exersez.

Intre timp am fost angajată la Teatrul Constantin Tănase, in corp-ansamblu. Acolo mi-am luat inima in dinţi şi am propus să cănt un căntec indian. Succesul a fost mult, mult peste aşteptările mele. Mi-am construit cu grijă acest personaj cu numele Naarghita (care s-ar traduce cantecul regilor), m-am identificat cu el peste 4 decenii. Am devenit, pentru o vreme, chiar ambasadoarea căntecului indian in lume!”

(Sursa: jurnalul.ro)

De asemenea, tot intr-o zi de 10 februarie, dar in 1933, s-a nascut marele actor roman Victor Rebengiuc,

Victor_Rebengiucdespre care nu este nevoie sa mai zic nimic … pentru ca este arhicunoscut! 🙂

Asadar, „La multi ani!” Victor Rebengiuc!

La multi ani, India … La multi ani, Romania! 🙂

