Etichete

, ,

Va dati seama ca intrebarea este retorica, in zilele noastre, cand totul este cu susul in jos. Se spune despre ochiul uman ca percepe in prima faza imaginile invers, apoi informatia este transmisa la creier si asa reusim sa vedem cum trebuie, nu cu susul in jos.

Totusi, desi, spun o banalitate, nu am cum sa nu remarc faptul ca la ora actuala, cu cat esti mai de treaba, cu atat esti luat de fraier. Din pacate, a cam trecut vremea lui Nelson Mandela si a Maicai Tereza.

looser

(Sursa foto – internet)

Si pentru ca suntem in saptamana mare, saptamana patimilor, trebuie sa recunoastem ca nici persoanele cu atitudinea lui Iisus nu mai sunt la moda.

De ce sa intorci acum si celalat obraz celui care te lovesti, cand poti foarte bine sa-i dai si tu o scatoalca si sa-l inveti minte sa te respecte? De ce sa nu-ti faci singur dreptate? De ce sa astepti in zadar sa-ti faca altii dreptate? Ce sa mai astepti daca uneori, justitia chiar este oarba, la propriu?

De ce sa te jerfesti pentru omenire cand omenirea nu se jerfeste pentru tine? De ce sa te imbraci simplu, decent, cand poti sa iti pui un costum pe tine la birou si sa ai impresia ca asa esti mai destept? De ce sa nu fii un parvenit?

Ce vorba invechita mai este si aceea cum ca „haina nu-l face pe om”? Da’ de unde! Ba il cam face … ia sa te duci la un interviu cu haine de zidar, sa vedem cat de apreciat vei fi, asa ca in filmul „In cautarea fericirii”…

De ce sa circuli cu mijloacele de transport in comun, cand foarte bine, poti sa-ti odihnesti dosul intr-o masina mai scumpa decat garsoniera in care stai cu chirie?

De ce sa faci bine? De ce sa faci toate astea? Ca sa fii luat de fraier/ fraiera? Oameni buni, am fost invatati, de fapt, viata ne-a invatat ca in jungla asta trebuie sa fii miel cu mielul si lup cu lupul, ba uneori, ti se recomanda sa mai fii lup si cu mielul …

De ce sa fii destept, cand poti sa fii prost, avand in vedere ca ”Problema lumii noastre este că proştii sunt siguri pe ei în timp ce persoanele inteligente sunt pline de dubii”, a punctat filosoful britanic Bertrand Russell ?

Dar cum de mi-a venit ideea acestei postari, va puteti intreba? Ei bine, pentru ca si eu fac parte din categoria „fraierilor”, care inca mai cred in adevaratele valori, care inca mai cedeaza scaunul unei batrane in tramvai, care inca mai da un covrig unui om aflat la nevoie … Cum s-ar zice, fac parte din categoria persoanelor demodate, desuiete, conservatoare.

Si cu toate acestea, desi stiu, ca blogul meu ar putea avea mai mult „succes”, daca as scrie despre politica, despre subiecte de cancan sau despre stirile de la ora 5, ma incapatanez sa scriu despre lucruri frumoase, despre bine si adevar …

Proasta alegere! O fi proasta, dar este alegerea mea si mare mi-a fost bucuria, cand de curand, doua prietene, care-mi mai rasfoiesc blogul, mi-au spus ca le place mult, pentru ca este, curat, aerisit, optimist.

Aceasta este cea mai mare multumire pentru mine, deoarece, satula fiind de scandalurile mediatice cu care suntem intoxicati, am ales sa scriu doar ce simt eu, ce-mi place, ce ma face fericita ( si constat ca le place si unor cititori). Si apoi vorba lui Arghezi, frumosul il poti gasi si in noroi:

„Din bube, mucegaiuri si noroi/ Iscat-am frumuseti si preturi noi!”

ornament.inima(Sursa foto – internet)

Asadar, va multumesc Aura si Felicia pentru incurajari si promit sa scriu in continuare in acelasi stil cu care v-am obisnuit. Si nu uitati vorba aceea pe care o stiu de la un om batran: „Daca vrei sa fii fericit, cu mielul fii miel, iar cu lupul, lup!”

Ce sa-i faci? Legea junglei … trebuie s-o invatam, ca sa supravietuim in aceasta minunata lume. 🙂

